dijous, 13 de setembre del 2007

Agraïments


Jordi Texidó, compositor de la Sardana " Records del meu barri Coll-Vallcarca" Estrenada al Coll per la Festa Major a l'any 2007. Jordi ens dóna les gràcies a tots els que hem ajudat a fer possible aquesta estrena musical de la Sardana del barri.



Barri del Coll-Vallcarca (Barcelona),




Dissabte, 8 de setembre de 2007



Benvolguts i benvolgudes,

En primer lloc, us vull agrair la vostra presència i companyia en aquest acte tan emotiu i especial per a mi. Fa pocs minuts he tingut el plaer de poder saludar-vos, envoltat pel vostre afecte, recolzat per les vostres abraçades i els vostres petons. També he tingut el plaer de conèixer a nous amics i amigues que, fins avui, no havia pogut saludar personalment. Tots junts, m’heu ajudat a fer realitat un desig que he somniat durant molts anys: dedicar una Sardana al meu estimat barri del Coll-Vallcarca. La inspiració m’ha vingut a través dels records de les persones i dels carrers on vaig viure la infantesa i joventut, records que sempre he dut amb mi, en la meva memòria i dins del meu cor.

Vaig néixer l’any 1929, molt a prop d’aquí, al carrer font del Coll. Durant la meva joventut, mentre treballava a la petita enquadernació del negoci familiar, omplia les meves estones de lleure tocant el piano i composant cançons. La passió que sento per la música, així com la meva devoció pel meu barri, han estat sempre aparellades i una constant de la meva vida. Ja fa uns anys, vaig pensar que aquest doble sentiment s’hauria de canalitzar d’alguna manera, tot intuint que algun dia acabaria esdevenint una nova creació musical, dedicada expressament al meu estimat barri i a la seva gent. Ara, que ja han transcorregut moltes dècades des que vaig néixer, i que resideixo a Madrid des de fa alguns anys, l’enyorança m’ha dut a composar la Sardana que avui estrenem amb el nom de “Records del meu barri Coll-Vallcarca". Una melodia que prové de l’amor que sempre he sentit pel barri que em va veure néixer i que em recorda que, en el fons, mai no l’he abandonat.

Però no seria just si no agraís la tasca de moltes persones que han fet possible arribar al dia d’avui. Vull fer un especial agraïment a dos veïns del barri de tota la vida, i que avui comparteixen amb mi aquest moment tan emotiu; són el meu amic de la infància, i de l’ànima, l’Antoni Garcia i la seva germana Rosita. Des del primer moment em van animar a tirar endavant el projecte, em van orientar amb els seus consells vers la creació musical de la Sardana i, a més, s’han encarregat de totes les gestions que jo no podia fer personalment per raons de distància. Moltes gràcies Antoni i Rosita.

També agraeixo la col·laboració del músic, amic i compositor calellenc, Jordi Feliu, pels seus magnífics arranjaments, i que avui no ha pogut assistir a l’acte per motius professionals. He de donar les gràcies a la Cobla Jovenívola de Sabadell per la interpretació de meva Sardana, un autèntic privilegi i orgull. He d’agrair també, el bon treball dels responsables, personalitats i amics del barri a qui també felicito de tot cor les seves reeixides gestions, especialment al Sr. Xavier Franch, Director del Centre del Coll, la Sra. Mari Cruz Martina, referent de cultura del districte de Gràcia, així com al Sr. Salvador Barrau, President de l’Associació de veïns i veïnes del Coll-Vallcarca. Moltes gràcies pel vostre temps, interès i afecte. També he de fer un especial i afectuós esment a la meva família, aquí present, i que sempre m’ha fet costat. Ja ho sabeu, us estimo molt! Per acabar, vull recordar a tots els que no han pogut compartir aquest moment amb nosaltres, amb un record emocionat pels meus pares, Ramon i Mª Cinta, i per a tots els meus germans. Gràcies pel vostre amor i pel vostre exemple. Us estimaré sempre!!!

Vull dedicar especialment la Sardana a totes aquelles persones que varen viure en el barri en el passat i als qui recordo amb molt d’afecte, respecte i admiració. També a tots els veïns que hi viuen actualment, i que se n’alegren que avui, dia de la Festa Major, s’estreni la “seva” primera Sardana. Tinc la certesa que el meu amor pel barri arribarà també a les seves futures generacions, mitjançant una composició que he fet amb tot el meu afecte, il·lusió i agraïment.

Només desitjo de tot cor, que la meva Sardana “Records del meu barri Coll-Vallcarca” trobi també el seu raconet, per petit que sigui, en la vostra memòria i en el vostre cor.

Moltes gràcies a tots!

Amb tot el meu afecte, el vostre sempre i sincer amic,

Jordi Texidó i Mata


Autor: Jordi Texidó i Mata
Sardana: “Records del meu Barri Coll-Vallcarca”
Arranjaments: Jordi Feliu i Horta
Interpretació: Cobla Jovenívola de Sabadell
Data : 08-09-2007
Producció: TEXGAR

FINAL DE FESTA MAJOR amb les HABANERES

ACTIVITATS DIUMENGE AL MATÍ ....

BALL de FESTA MAJOR 2010

TALLER MUSEU MINIATURES del TRANSPORT de JOAN OLIVART

BRINDIS de FESTA MAJOR 2010

BINGO REGAL de FESTA MAJOR 2010

REPIC DE CAMPANES I OFRENA FLORAL al SANTUARI del COLL

HOMENATGE A SALVADOR ALLENDE DEFENSOR DE LA DEMOCRÀCIA

ORQUESTRA DE FLAUTES DOLCES DEL COLL

PREGÓ FESTA MAJOR barris del nord 2010

INAGURACIÓ DEL METRO AL COLL I CARMEL

VIDEO DENUNCIA DE LA MANCA DE MANTENIMENT I SEGURETAT AL PARK GÜELL

Barri del COLL, racons.

S.O.S. PARK GÜELL

Benvolguts amics, veïns, us posem el link del vídeo gravat per a donar el missatge del tancament del Park Güell, i posteriorment de pagament. Us demanem que el veieu i que alhora envieu a totes les vostres amistats, ja que el missatge per part dels veïns és correcte. El mes d'abril ja es volen donar les premises per a saber de quina manera tancaran el park Güell. Useu el Facebook de forma social i de S.O.S. Volem un park Güell Públic i Gratuït. Ajuda'ns, ajuda't. Coordinadora d'Entitats Park Güell http://www.youtube.com/watch?v=7l2cEKkoV44

S.O.S PARK GÜELL

Presentació del video del II Congres de les Dones de Barcelona

Audiencia del COLL octubre 09

Taller de les Dones Comunicadores del Coll

Pregó de les festes dels barris del Nord 2009

MARE DE DÉU DEL COLL - Segle XIII

MARE DE DÉU DEL COLL - Segle XIII

RECORDS DEL MEU BARRI COLL-VALLCARCA ( SARDANA)

Per a què pogue escoltar la sardana us hem pujat aquest arxiu que ens ha faciclitar l'autor a través del seu fill Ramon Texidor. Us recomanem que la sentiu, és una sardana molt airosa.